Scroll Top
Gratis frakt på ordre over 799 kr  .  Sendes neste virkedag  .  Sikker betaling  .  Personlig service  .  Les våre kundeanmeldelser
Yolo Doggear
Unikt hundeustyr

FAQ

I vår FAQ har vi forsøkt å dekke de vanligste spørsmålene. Hvis du fremdeles har spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss på e-post: post@yolodoggear.no.

  1. Hvordan velger jeg riktig størrelse på hundeutstyret?

    For å sikre den mest perfekte og komfortable passformen for hunden din, vil vi anbefale å måle hunden din og se på størrelsesguidene for det aktuelle produktet. For å måle hunden så nøyaktig som mulig anbefaler vi å bruke et fleksibelt målebånd. Hvis du ikke har et målebånd tilgjengelig, kan du også bruke en hyssing til å måle din hunds omkrets, og deretter bruke en tommestokk eller linjal for å måle lengden på hyssingen.

    Når du måler for en hundesele, må du måle både bryst- og halsomkrets. Hvis hunden din faller mellom to størrelser, anbefaler vi å velge den største størrelsen for best passform.

  2. Tilbyr dere tilpassede eller personlige produkter?

    Ja, vi tilbyr personlige hundeseler der du kan velge mønster, farger og til og med legge til hundens navn i ønsket skrifttype. Disse hundeselene er spesielt designet med tanke på små og mellomstore hunder. Klikk her for å bestille en personlige hundesele.

  3. Har dere noen spesielle retningslinjer for vask og vedlikehold av hundeutstyret?

    Rent hundeutstyr er ikke bare estetisk best, men også avgjørende for sikkerheten til din hund. Skitt og gjørme kan påvirke funksjonaliteten til klikkspennene, og dermed redusere sikkerheten.

    For å holde hundeutstyret rent og funksjonelt, anbefaler vi å la det trekke i varmt såpevann i 10 minutter. Etterpå kan du enkelt skylle og henge utstyret til tørk. Vi anbefaler ikke å vaske selen til hunden eller hundehalsbånd i vaskemaskinen, da dette kan føre til at klikkspennene blir sprø eller skades under vask.

  4. Testes produktene for å sikre kvaliteten?

    Ja, alle produktene blir testet og kvalitetssikret før de legges på lager. 

  1. Jeg har et spørsmål, hva er den beste måten å kontakte Yolo Doggear på? 

    Den beste måten å kontakte oss på er via e-post på post@yolodoggear.no. Men du kan også nå oss på plattformer som Instagram og Facebook. 

  2. Tilbyr dere gavekort eller rabattkoder?

    I vår nettbutikk tilbyr vi digitale gavekort, og på forespørsel kan vi også lage papirversjoner.
    Som en ekstra fordel, gir vi av og til eksklusive rabatter til våre abonnenter, og våre dyktige ambassadører tilbyr personlige rabattkoder.

  3. Hva gjør jeg hvis jeg mottar en defekt eller skadet vare?

    Hvis varen din er defekt, vennligst kontakt oss på post@yolodoggear.no, sammen med ditt navn, ordrenummer og bilder av defekten.
    Transportskader må rapporteres innen kort tid for at vi skal kunne håndtere saken effektivt.
    Vær oppmerksom på at varer som er skadet på grunn av normal slitasje, ved uhell eller gjennom misbruk, ikke vil bli ansett som defekt.

  1. Hvilke betalingsmetoder aksepterer dere?

    I vår nettbutikk kan du velge mellom å betale med Vipps, Klarna, kredittkort eller debetkort, og alle betalinger er sikkert. 

  2. Frakt og toll

    Vi tilbyr gratis frakt for bestillinger over 799 kr. For ordre under dette beløpet er fraktprisen 49 kr. Det påløper ingen ekstra avgifter eller toll for leveranser i Norge. Beløper du får opplyst i kassen før betaling er endelig kostnad.

  3. Hvilke kjøpsvilkår gjelder når jeg handler hos dere?

    Kjøpsvilkårene må godkjennes før en eventuell handel kan gjennomføres. Kjøpsvilkårene aksepteres ved å huke av for dette i kassen før bestillingen gjennomføres. 

  4. Når blir bestillingen min sendt?

    De aller fleste bestillinger blir sendt innen neste virkedag. 

  5. Kan jeg spore min bestilling?

    Ja, du vil få tilsendt et sporingsnummer og en sporingslenke innen 2 virkedager etter at bestillingen er registrert. 

  6. Jeg har mottatt feil størrelse – hva gjør jeg?

    Vennligst send oss et bilde av størrelsesetiketten inne i produktet sammen med ditt ordrenummer til post@yolodoggear.no

  1. Har jeg angrerett?

    Ja, du har 14 dager angrerett etter bestillingen din er mottatt. Produktet kan være prøvd på hunden, men kan ikke være skittent eller på en annen måte dårligere stand enn ved mottak. Ønsker du å benytte deg av angreretten må du gi oss en skriftlig beskjed via e-post eller post. 

  2. Hvor kan jeg returnere?

    Varer skal returneres til følgende adresse:
    YOLO DOGGEAR
    Øvre Fjellvei 8
    3121 Nøtterøy

    Minner om at varen(e) må returneres innenfor angrefristen, og du må gi skriftlig beskjed om at du ønsker å benytte seg av angreretten før returen gjennomføres.

    Har du allerede betalt for varen(e) vil beløpet blir returnert på din konto innen 14 dager etter godkjent retur.

  3. Hva koster det å returnere en bestilling?

    I forbindelse med angreretten er det du som kjøper som bekoster returen, og du kan fritt velge hvilket transportselskap du ønsker å benytte. 
Personvernerklæring
Når du besøker vår nettside, kan den lagre informasjon gjennom nettleseren din fra spesifikke tjenester, vanligvis i form av informasjonskapsler. Her kan du tilpasse personverninnstillingene dine. Vennligst merk at blokkering av visse typer informasjonskapsler kan påvirke opplevelsen din på nettsiden vår og de tjenestene vi tilbyr.